Klienci UNIQA TU SA już mogą zgłosić szkodę rzeczową z ubezpieczenia OC w dowolnej wysokości, mimo że sprawcą jest osoba ubezpieczona w innej firmie. Należne odszkodowanie wypłaci UNIQA, która następnie rozliczy się z ubezpieczycielem sprawcy.
-
Z początkiem czerwca UNIQA rozpoczyna obsługę szkód komunikacyjnych naszych klientów w ramach bezpośredniej likwidacji szkód. Proces wewnętrznych przygotowań do obsługi szkód został zakończony i w chwili obecnej oczekujemy już na pierwsze zgłoszenia szkód w ramach BLS – mówi Jarosław Matusiewicz, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód UNIQA. -
Cieszy nas, że wprowadzamy rozwiązanie, które spełnia oczekiwania naszych klientów – dodaje.
Z bezpośredniej likwidacji szkód może skorzystać każdy klient UNIQA, który posiada aktywne ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Co to oznacza? Najlepiej wytłumaczyć to na przykładzie. Jeśli np. 5 czerwca zgłosi się do UNIQA klient, który ma ubezpieczenie OC od 1 stycznia tego roku, a szkoda wystąpiła 30 maja, to taką szkodę towarzystwo zlikwiduje w ramach BLS.
UNIQA zajmie się zgłoszoną szkodą w ramach BLS w sytuacji, gdy:
-
samochód poszkodowanego to samochód osobowy lub samochód osobowy z homologacją na ciężarowy, czyli z tzw. " kratką" (BLS dotyczy indywidualnie ubezpieczanych samochodów, a nie flot samochodowych),
-
kolizja wystąpiła na terenie Polski,
-
szkoda nie została zgłoszona do innego ubezpieczyciela,
-
nie wystąpiły szkody osobowe,
-
UNIQA zapłaci nie tylko za naprawę pojazdu, ale również pokryje inne poniesione wydatki związane z wypadkiem komunikacyjnym, m.in. koszty holowania i parkowania, wynajem pojazdu zastępczego czy koszty dodatkowego badania technicznego.
-
Naszą intencją jest zagwarantowanie klientom ubezpieczonym w UNIQA najwyższego standardu procesu likwidacyjnego - kompleksowej obsługi, która w sytuacji zaistnienia szkody zapewni: minimum formalności, szybką realizację wypłaty odszkodowania, sprawną naprawę pojazdu i zdejmie z klienta obowiązek kontaktowania się z ubezpieczycielem sprawcy – mówi Jarosław Matusiewicz.
Bezpośrednia likwidacja szkód jest zatem rozwiązaniem bardzo korzystnym dla klienta, ponieważ jest on obsługiwany przez swojego ubezpieczyciela kompleksowo. Nie musi szukać ubezpieczyciela sprawcy w przypadku szkody, a przy zawarciu kolejnego ubezpieczenie może świadomie wybrać firmę, w której nie tylko zapłaci składkę, ale również będzie likwidowała jego szkody, tak jak w ubezpieczeniach dobrowolnych np. autocasco.
Jak dodaje Jarosław Matusiewicz, jako optymalne rozwiązanie BLS, UNIQA uznała funkcjonujący już na rynku model umowy z poszkodowanym i cesję praw do wierzytelności.
-
UNIQA aktywnie uczestniczy w pracach Komisji Likwidacji Szkód Polskiej Izby Ubezpieczeń. Zależy nam na rychłym wprowadzeniu BLS dla całego rynku i na wspólnym, prostym systemie wzajemnych rozliczeń – tłumaczy dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód UNIQA.
UNIQA od wielu lat konsekwentnie ulepsza procesy likwidacyjne, wdraża nowoczesne rozwiązania i narzędzia informatyczne. Wzmocnienie serwisu posprzedażowego jest kluczowym elementem długofalowej strategii UNIQA. O tym, że idzie w dobrym kierunku świadczy cykliczne badanie satysfakcji wśród naszych klientów, którzy oceniają ją wysoko.
Źródło:
UNIQA