Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie zgodnie z Polityką prywatności.

Czym jest ubezpieczenie assistance i dlaczego warto je mieć?

Awaria? Assistance pomoże
Drukuj

Średnia ocena: 5.00

Dziękujemy za oddanie głosu.

Ubezpieczenie assistance, zaliczane do dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych, często bywa niedoceniane przez kierowców. Wielu właścicieli pojazdów myli ubezpieczenie assistance z autocasco. Warto wiedzieć czym jest assistance oraz kiedy i dlaczego warto je zakupić.
Ubezpieczenie assistance, w przeciwieństwie do obowiązkowego ubezpieczenia OC, jest ubezpieczeniem dobrowolnym. Jeśli właściciel pojazdu chce zapewnić sobie i pasażerom ochronę w trakcie podróży w zakresie pomocy technicznej, medycznej oraz informacyjnej – powinien wykupić assistance.

Co to jest ubezpieczenie assistance?


Przedmiotem ubezpieczenia assistance jest świadczenie pomocy technicznej i medycznej kierowcy oraz pasażerom ubezpieczonego pojazdu w trakcie następujących sytuacji:

1. wypadek samochodu,
2. awaria pojazdu,
3. kradzież auta.

Ubezpieczenie assistance ma pomóc ubezpieczonemu w sytuacji losowej, która zaistniała nie tylko w związku z wypadkiem ale również w związku z awarią pojazdu.
Należy zwrócić uwagę na to w jaki sposób w OWU definiowana jest „awaria pojazdu”. Przez awarię można rozumieć zdarzenie uniemożliwiające bezpieczne i zgodne z przepisami ruchu drogowego działanie pojazdu bądź jego całkowite unieruchomienie, które zostało spowodowane przypadkami wynikającymi z przyczyn wewnętrznych pojazdu. W zależności od firmy ubezpieczeniowej, różne sytuacje można uznać za awarię samochodu.

Zakres ubezpieczenia assistance.


Kierowca może zakupić polisę ubezpieczeniową assistance w wariancie podstawowym lub rozszerzonym. Wariant podstawowy zapewnia najbardziej niezbędną ochronę, natomiast rozszerzony pełną i kompleksową ochronę ubezpieczeniową. Z tytułu ubezpieczenia assistance można uzyskać następujące świadczenia:


1. holowanie pojazdu po wypadku – realizowane zgodnie z życzeniem ubezpieczonego kierowcy, w określonej odległości od miejsca zamieszkania,

2. holowanie pojazdu po awarii do najbliższego warsztatu naprawczego,

3. parkowanie po holowaniu czyli organizacja i pokrycie kosztów postoju ubezpieczonego pojazdu na parkingu strzeżonym,

4. holowanie pojazdu po parkowaniu do najbliższego warsztatu naprawczego lub w inne miejsce wskazane przez ubezpieczonego właściciela pojazdu,

5. naprawa pojazdu na miejscu awarii (o ile jest to możliwe ze względu na stopień uszkodzeń),

6. telefoniczna pomoc informacyjna po wystąpieniu szkody np. w zakresie postępowania w miejscu wypadku czy wezwania służb,

7. telefoniczna pomoc tłumacza za granicą czyli pomoc w porozumieniu się w języku angielskim z policją lub innymi służbami,

8. transport medyczny chorego do kraju – organizacja transportu i przewóz ubezpieczonego,

9. pomoc medyczna w zakresie: informacji o lokalizacji placówek medycznych, transportu poszkodowanego do szpitala, badania i zabiegów ambulatoryjnych, dostarczenia leków, zorganizowania wizyty osoby bliskiej lub też opieki osoby towarzyszącej,

10. transport zwłok do kraju.
Porównaj ceny OC AC w 7 minut
Google+FacebookPodziel się:

« Powrót do listy poradników